OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY
Przedmiotem dokumentu są ogólne zasady obowiązujące w zakresie umów sprzedaży dokonywanej przez Auto Partner S.A. z siedzibą w Bieruniu przy ul. Ekonomicznej 20, 43-150 Bieruń, NIP: 6340011017, wpisanej przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców pod nr KRS 0000291327.
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE I DEFINICJE
§ 1
- Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (zwanej dalej OWS) mają zastosowanie do wszystkich zawieranych umów sprzedaży towarów, których Sprzedawcą jest Auto Partner S.A.
- Auto Partner S.A. posiada status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art. 4c ustawy z dnia 08 marca 2013r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
- Ogólne warunki wiążą Kupującego z chwilą udostępnienia Kupującemu jego treści przed zawarciem umowy sprzedaży towarów. OWS są dostępne dla Kupującego przed zawarciem umowy w formie pisemnej w siedzibie Auto Partner S.A. w Bieruniu przy ulicy Ekonomicznej 20, w filiach Spółki u sprzedawców, w formie elektronicznej na stronie internetowej Spółki pod adresem https://autopartner.com oraz po zalogowaniu się do Katalogów internetowych Spółki, co jest równoznaczne z ich udostępnieniem Kupującemu przed zawarciem umowy.
- Niedopuszczalne jest powoływanie się przez Kupującego na nieznajomość niniejszych Warunków po zawarciu umowy.
- Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją niniejszych OWS. Niniejsze OWS są uregulowaniem umownym wiążącym strony w zakresie sprzedaży, zwrotów oraz reklamacji towarów. Strony wyłączają stosowanie innych wzorców umownych (ogólne warunki umowy, warunki sprzedaży, wzory umowy, regulaminy itp.) stosowanych czy ustalonych przez Kupującego.
- Postanowienia zawarte w niniejszych OWS mogą być zmienione jedynie w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Zawarcie odrębnej umowy sprzedaży wyłącza stosowanie niniejszych OWS tylko w zakresie uregulowanym w niej w sposób odmienny.
- Wszelkie zmiany do OWS zaproponowane przez Kupującego przy składaniu zamówienia wymagają pisemnej zgody Sprzedawcy. Odmienne ustalenia pomiędzy stronami uzgodnione i potwierdzone na piśmie mają pierwszeństwo przed postanowieniami OWS.
§ 2
Użyte w dalszej części niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży określenia oznaczają:
- Sprzedawca: Auto Partner S.A. z siedzibą w Bieruniu, ul. Ekonomiczna 20;
- Kupujący: Przedsiębiorca;
- Przedsiębiorca: osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, osoba fizyczna oraz osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą tj. podmiot będący drugą stroną umowy sprzedaży;
- Strony: Sprzedawca i Kupujący;
- OWS: niniejsze ,,Ogólne warunki umów sprzedaży dokonywanej przez Auto Partner S.A. z siedzibą w Bieruniu”;
- Towar: towary handlowe sprzedawane przez Auto Partner S.A. w ramach umowy z Kupującym. Katalogi internetowe: katalogi części dostępne pod adresami: www.apcat.eu www.apnext.eu www.apwebkat.eu oraz za pośrednictwem aplikacji mobilnej APCAT.
II. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
§ 3
- Do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Stronami dochodzi poprzez złożenie zamówienia przez Kupującego oraz jego potwierdzenia przez Sprzedawcę.
- Zamówienie Kupującego powinno zawierać następujące dane:
- nazwę Kupującego - wraz z wskazaniem dokładnego adresu,
- numer NIP lub jego odpowiednik, jeżeli został Kupującemu nadany,
- określenie wskazanego towaru nazwą handlową lub symbolem alfanumerycznym z oferty,
- ilość zamówionego towaru,
- termin, miejsce i warunki dostawy/odbioru towaru.
- Zamówienia na Towar mogą być składane przez Kupującego za pośrednictwem Katalogów internetowych, które udostępnia Sprzedawca.
- Sprzedawca zobowiązany jest potwierdzić lub odrzucić złożone zamówienie w terminie 24 godzin od jego otrzymania. W przypadku przesłania zamówienia przez Katalog internetowy Sprzedającego potwierdzenie uzyskuje się natychmiast przez potwierdzenie zamówienia drogą mailową. (pod warunkiem podania tego adresu email Sprzedawcy)
- W przypadku sprzedaży w ramach akcji promocyjnej lub wyprzedaży towarów, których ilość jest ograniczona, potwierdzenie zamówienia oraz jego realizacja zależna jest od dostępności zamówionych towarów i kolejności wpłynięcia zamówień. W przypadku, gdy liczba towarów objęta promocją lub wyprzedażą zostanie wyczerpana, Sprzedawcy przysługuje prawo do anulowania zamówienia.
- Sprzedawca zobowiązuje się do dostaw Towaru zgodnie z potwierdzonymi zamówieniami.
- Sprzedaż jest dokumentowana fakturą VAT lub paragonem fiskalnym, zgodnie z wolą Kupującego.
III. KATALOGI INTERNETOWE
§ 4
- Korzystanie z katalogów internetowych jest umożliwione tylko i wyłącznie po wcześniejszym zaakceptowaniu niniejszych OWS oraz Polityki Prywatności. Oba dokumenty wyświetlane są przy pierwszym logowaniu klienta do Katalogów internetowych. Katalogi internetowe wymagają potwierdzenia dokumentów w celu przejścia do katalogu części.
- Katalogi internetowe udostępniane przez Sprzedawcę nie są sklepami internetowymi.
- Klient korzystający z Katalogów internetowych ma możliwość składania zamówień na produkty z oferty Sprzedawcy oraz korzystania z funkcjonalności, które oferowane są Klientowi we wszystkich rozwiązaniach jako część aplikacji.
- Dodanie produktu do koszyka nie rezerwuje go w systemie Sprzedawcy. W celu rezerwacji produktu konieczne jest wysłanie koszyka.
- Zamówienie wysłane przez Katalogi internetowe nie jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży między Stronami. Do jej zawarcia koniecznym jest potwierdzenie przez Sprzedawcę złożenia zamówienia. Klient ma możliwość sprawdzenia statusu zamówienia w Katalogu.
- Zamówienia składane za pośrednictwem Katalogów internetowych realizowane są przez Sprzedawcę bez nieuzasadnionej zwłoki.
- Podany w Katalogu internetowym termin realizacji zamówienia stanowi jedynie informację poglądową, mającą na celu określenie przewidywanego terminu dostawy zamówionych towarów. Realizacja zamówienia w terminie późniejszym niż wskazany przy składaniu zamówienia nie stanowi opóźnienia Sprzedawcy w wykonaniu zobowiązania i nie rodzi po jego stronie odpowiedzialności względem Kupującego.
- Zamieszczone w Katalogach internetowych dane, dotyczące możliwego przeznaczenia towarów mają jedynie charakter poglądowy i nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561 § 1 pkt 2) Kodeksu cywilnego.
- Obowiązek zbadania towaru pod kątem jego możliwego zastosowania oraz kompatybilności z innymi urządzeniami spoczywa na Kupującym.
- Kupujący zobowiązany jest do potwierdzenia odbioru faktur, faktur korygujących oraz odbioru towaru w Katalogach internetowych w terminie 7 dni od dnia wystawienia faktury, faktury korygującej lub wydania towaru. W przypadku braku potwierdzenia Sprzedawca ma prawo zablokowania możliwości składania zamówień przez tego Kupującego.
IV. PRZEJŚCIE RYZYKA
§ 5
Ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi ze Sprzedawcy na Kupującego odpowiednio z chwilą:
- odbiór osobisty Kupującego – z chwilą wydania towaru Kupującemu z magazynu Sprzedawcy,
- transport własny Sprzedawcy - z chwilą dostarczenia towaru Kupującemu,
- transport własny Kupującego – z chwilą przekazania towaru kurierowi/przewoźnikowi zewnętrznemu.
VI. CENA I PŁATNOŚCI
§ 6
- Ceny podawane przez Sprzedającego są cenami netto, do których zostanie doliczony podatek od towarów i usług według stawek obowiązujących w dniu wystawienia faktury lub paragonu lub cenami brutto w zależności od charakteru transakcji.
- Towar, w zależności od rodzaju transakcji, sprzedawany jest Kupującemu po cenie brutto lub po cenie netto wynikającej z cennika Sprzedawcy powiększonej o należny podatek VAT, obowiązującego w dniu złożenia zamówienia Aktualny cennik dostępny jest w Katalogach internetowych Sprzedawcy.
- W przypadku zakupu przez Kupującego pełnowartościowego towaru po regeneracji, Kupujący zwraca Sprzedawcy tożsamy rodzajowo wkład regeneracyjny (w opakowaniu w którym zakupił towar od Sprzedającego). Kupujący zobowiązany jest do zapłaty za nowy regenerowany towar ceny wraz z opłatą regeneracyjną. Jeżeli dostarczony przez kupującego wkład regeneracyjny spełnia wymogi określone przez Sprzedawcę, Sprzedawca zwraca Kupującemu opłatę regeneracyjną.
- Kupujący zobowiązany jest do zapłaty należności z tytułu sprzedaży towaru w terminie wskazanym każdorazowo w fakturze na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany na fakturze lub w przypadku zakupu na podstawie paragonu gotówką w kasie oddziału.
- Za dzień zapłaty uznaje się dzień zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy podanym na fakturze lub dzień uiszczenia należności z tytułu sprzedaży towaru w kasie oddziału.
- Jeżeli Kupujący jest zobowiązany do zapłaty należności wynikających z kilku faktur, Sprzedawca może wskazać dług, na poczet którego zostanie zaliczone świadczenie Kupującego. Sprzedawca dokona zaliczenia przede wszystkim na poczet długu wymagalnego, a gdy klika długów jest wymagalnych- na poczet wymagalnego najwcześniej. Wyłącza się stosowanie przepisu art. 451 k.c.
- Nadpłaty znajdujące się na koncie Kupującego będą zaliczane na poczet przyszłych wymagalnych należności lub zwracane na jego pisemny lub elektroniczny wniosek zawierający numer rachunku bankowego, na który ma nastąpić zwrot środków.
VII. DOSTAWA, KOSZT TRANSPORTU
§ 7
- Datą realizacji dostawy jest data postawienia towaru do dyspozycji Kupującego w magazynie Sprzedawcy, niezależnie od sposobu jego wydania Kupującemu.
- W przypadku złożenia zamówienia przez Kupującego za pośrednictwem Katalogów internetowych oraz wyboru opcji dostawy niebędącej odbiorem osobistym, koszty dostawy zostaną dodane do wartości zamówienia.
- W przypadku braku wskazania w zamówieniu miejsca dostawy, przyjmuje się, że miejscem tym jest siedziba Sprzedawcy.
- Strony mogą umówić się, że Towar zostanie odebrany z magazynu Sprzedawcy przez Kupującego bądź Sprzedawca dostarczy Kupującemu Towar do wskazanego w zamówieniu miejsca na własny koszt własnym transportem lub za pośrednictwem przewoźnika.
- Kupujący lub osoba odbierająca przesyłkę w jego imieniu pod adresem wskazanym w zamówieniu zobowiązani są do potwierdzenia odbioru zamówienia własnoręcznym podpisem oraz pieczątką firmową (jeżeli taką pieczątkę Kupujący posiada). Na mocy niniejszego OWS, przyjmuje się, że każda osoba czynna pod adresem dostawy jest osobą upoważnioną do odbioru zamówienia.
- W przypadku odmowy odbioru zamówienia przez osobę uprawnioną do odbioru, zgodnie z ust. 5, zamówienie zostaje zwrócone na magazyn Sprzedawcy i Kupujący zobowiązany jest do jego odbioru we własnym zakresie. Ponowna próba dostawy podejmowana będzie wyłącznie za zgodą Sprzedawcy. W sytuacji powtarzających się przypadków niedobierania zamówienia, Sprzedawca ma prawo zablokowania możliwości składania zamówień przez tego Kupującego.
- Sprzedawca zobowiązuje się, że Towar dostarczany Kupującemu będzie odpowiadać warunkom jakościowym zgodnym z obowiązującymi atestami i normami.
- Sprzedawca, po uprzednim poinformowaniu Kupującego o brakach w zamówieniu, ma prawo do realizacji zamówienia w części. Kupujący, w sytuacji opisanej powyżej, ma prawo do odstąpienia od zamówienia.
VIII. ODBIÓR TOWARU I JEGO WŁAŚCIWOŚCI
§ 8
- Podczas odbioru Towaru na Kupującym spoczywa obowiązek zbadania, czy ilość i/lub liczba dostarczonych opakowań zbiorczych Towaru odpowiada ilości zamówionej w chwili jego odbioru od przewoźnika. W razie ujawnienia braków, Kupujący obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę pod rygorem utraty roszczeń z tego tytułu.
- Kupujący zobowiązany jest zbadać Towar w ciągu 24 godzin od jego odbioru i zawiadomić Sprzedawcę o widocznych wadach jakościowych Towaru.
- W razie późniejszego wyjścia na jaw wad Towaru Kupujący jest zobowiązany do niezwłocznego pisemnego zawiadomienia sprzedawcy i złożenia reklamacji.
IX. WARUNKI ZWROTU TOWARU
§ 9
- Kupujący , z zastrzeżeniem ust. 6 poniżej, może dokonać zwrotu towaru również na zasadach określonych postanowieniami niniejszego paragrafu.
- Zwrot towaru może nastąpić za zgodą Sprzedawcy na specjalnych drukach dostępnych na stronie: https://autopartner.com/pobierz-druki-i-formularze/ lub za pośrednictwem Katalogów internetowych, których adresy Sprzedawca udostępnia Kupującemu na swojej stronie internetowej https://autopartner.com. Wszystkie pola formularza zwrotu muszą być prawidłowo wypełnione. Niewypełnienie lub błędy mogą wydłużyć proces zwrotu lub całkowicie go uniemożliwić.
- Zwrot towaru jest możliwy w terminie 14 dni od daty jego objęcia w posiadanie przez Kupującego. Zwrot następuje w sposób określony w §9 ust. 6 powyżej. Weryfikacja zasadności zwrotu następuje po dostarczeniu towaru do filii lub siedziby Sprzedawcy. W sytuacji gdy towar jest zwracany przy wykorzystaniu transportu własnego Sprzedawcy lub pośredników, przekazanie towaru przewoźnikowi nie jest uznawane za przyjęcie zwrotu przez Sprzedawcę.
- Za zwrot zostaje pobrana opłata według następujących kryteriów: zwrot w terminie do 3 dni roboczych od dnia pobrania towaru zwracana jest pełna kwota za zakupiony towar, zwrot w terminie 4-7 dni: zwracana kwota pomniejszona jest o 5% wartości netto towaru, zwrot w terminie 8-14 dni: zwracana jest kwota pomniejszona o 15% wartości netto towaru.
- Zwrotowi podlega kompletny towar w oryginalnym opakowaniu, nieużywany, nieuszkodzony, nienoszący śladów użycia. W każdym przypadku Sprzedawca może odmówić przyjęcia zwrotu, jeśli stan towaru lub stan jego opakowania uniemożliwia sprzedaż towaru jako nowego.
- Zwrotowi nie podlegają:
- towary stanowiące części elektroniczne, elektryczne lub ich elementy,
- płyny, oleje, środki pielęgnacyjne do samochodów, akumulatory,
- towary, które po dostarczeniu do Kupującego, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- towary, które są sprowadzone na indywidualne zamówienie Kupującego,
- towary indywidualnie dostosowane do potrzeb Kupującego,
- towarów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu przez Kupującego pomba została naruszona,
- towary, które po otworzeniu fabrycznego opakowania tracą swoje właściwości lub cechy oraz nie mogą zostać sprzedane jako towary nowe,
- towary stanowiące treści cyfrowe, w tym programy komputerowe, które nie są zapisane na nośniku materialnym.
- inne towary, które zostały oznaczone jako towary niepodlegające zwrotowi, o czym Sprzedawca informuje Kupującego poprzez Katalogi.
- Zwrotowi nie podlegają także towary, które zostały zakupione w ramach akcji promocyjnej, której założenia wykluczają możliwość zwrotu lub wymiany towaru, a także towary, których nabycie było powiązane z uzyskaniem przez Kupującego korzyści w postaci rabatów lub nagród. Regulaminy akcji promocyjnych mogą wprowadzać w tym zakresie postanowienia szczególne, a w szczególności dopuszczać zwrot towaru na specjalnych warunkach.
- Uznaje się, że Sprzedawca przyjął zwrot towaru jeśli w terminie 14 dni od dnia zarejestrowania zwrotu nie zakwestionuje zwrotu. W przypadku, gdy Sprzedawca nie przyjmie zwrotu towaru, Kupujący zobowiązany jest do samodzielnego odbioru towaru.
- Sprzedawca po zakończeniu procesu zwrotu towaru wystawia Kupującemu fakturę korygującą, nie później niż do 30 dni od momentu zarejestrowania zwrotu. W przypadku gdy zakup towaru odbywał się na podstawie paragonu fiskalnego, po zakończeniu procesu zwrotu towaru Kupujący zwraca Sprzedawcy paragon. Jeżeli paragon obejmuje również inne towary, Kupujący otrzymuje paragon zastępczy. Oryginał paragonu pozostaje u Sprzedawcy
- Zwrot towaru następuje poprzez zwrot ceny zakupionego towaru, z uwzględnieniem ust. 4, na rzecz Kupującego przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraził zgodę na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku zakupu towarów za pomocą bonów płatniczych, zwrot ceny następuje wyłącznie na bon płatniczy.
XI. REKLAMACJE
§ 10
- Wszelkie reklamacje należy zgłaszać do Auto Partner SA niezwłocznie po wykryciu usterki towaru. W każdym przypadku zgłoszenie musi zostać sporządzone na piśmie, za pomocą formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie https://autopartner.com/pobierz-druki-iformularze/, bądź przez Katalogi internetowe
- Zgłoszenie reklamacji może zostać przesłane pocztą elektroniczną, faksem, przesyłką kurierską, doręczone osobiście lub przekazane kierowcy trasowemu. W przypadku wysłania reklamacji pocztą elektroniczną lub faksem, reklamacja jest skuteczna jeżeli część będąca przedmiotem reklamacji została także fizycznie wysłana do Auto Partner SA.
- Wszystkie pola protokołu reklamacyjnego muszą być wypełnione ze szczegółowym opisem usterki towaru. Niewypełnienie któregokolwiek z pól może wydłużyć czas procedowania reklamacji lub całkowicie je uniemożliwić.
- Kupujący ma obowiązek sprawdzić towary niezwłocznie po ich otrzymaniu i zgłosić ewentualne niezgodności: uszkodzenia mechaniczne, wybrakowania, naruszone plomby itp. zgodnie z punktami jak wyżej.
- Reklamacja musi zostać odpowiednio zabezpieczona do wysyłki i po wykryciu usterki właściwie składowana (np. przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych: wilgoć, zanieczyszczenia).
- Zgłoszenie reklamacji oraz jej weryfikacja może wiązać się z koniecznością ingerencji w towar, co jest jednoznaczne z upoważnieniem Sprzedającego do dokonania takiej ingerencji. Ingerencja, o której mowa powyżej, może wpływać na funkcjonalności oraz substancję towaru w całości lub w części, jeśli wymaga tego proces weryfikacji, w tym powodować uszkodzenia towaru.
- Sprzedający po zakończeniu procesu reklamacji poinformuje Kupującego o wyniku reklamacji. W przypadku jej nieuznania wystosuje odpowiednie pismo wyjaśniające, natomiast w przypadku uznania rozliczy ją zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego. Towar będący podstawą nieuznanej reklamacji zostanie zwrócony Kupującemu.
- Rozliczenie reklamacji w przypadku jej uznania nastąpi niezwłocznie jak to możliwe, lecz w terminie nieprzekraczającym 60 dni (wymiana towaru, naprawa, korekta).
- Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia Kupującego z obowiązku terminowego uregulowania należności za dostarczone towary bądź za ich część.
- W sprawach dotyczących odpowiedzialności Sprzedającego za wady sprzedanych towarów oraz terminy rozpatrzenia reklamacji, stosuje się odpowiednio przepisy kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi za wady fizyczne i prawne, z uwzględnieniem postanowień niniejszej umowy.
- W przypadku rozliczenia uznanej reklamacji fakturą korygującą Sprzedawca wystawia Kupującemu fakturę korygującą, nie później niż do 30 dni od momentu uznania reklamacji. W przypadku gdy zakup odbywał się na podstawie paragonu fiskalnego, w sytuacji rozliczenia uznanej reklamacji, Sprzedawca nanosi adnotację na paragonie o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Oryginał paragonu pozostaje u Klienta.
XII. POSTANOWIENIA KOŃOWE
§ 11
- Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży obowiązują od dnia ich opublikowania przez Sprzedawcę na stronie internetowej https://autopartner.com, w Katalogach internetowych oraz udostępnienia do wglądu w filiach Sprzedawcy i są stosowane do zamówień złożonych od tej daty.
- Ogólne Warunki Sprzedaży mogą być zmienione przez Sprzedawcę w każdym czasie. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, a w szczególności poprzez ogłoszenie na swojej stronie internetowej, w celu powiadomienia Kupujących o zmianach w OWS.
- Wszelkie zmiany w OWS wchodzą w życie z chwilą ogłoszenia na stronie internetowej Sprzedawcy.
§ 12
Akceptując niniejsze OWS Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Sprzedającego, w związku z realizacją umów sprzedaży towarów oferowanych przez Sprzedającego.
§ 13
- Prawem właściwym dla OWS jest prawo polskie.
- Strony będą dążyć do polubownego rozwiązania wszelkich sporów wynikłych w związku z wykonaniem umów objętych niniejszymi Warunkami.
- W przypadku niemożności polubownego rozwiązania sprawy właściwym do rozstrzygnięcia sporu będzie sąd właściwy dla miejsca siedziby Sprzedającego.
- W sprawach nieuregulowanych w Ogólnych Warunkach Sprzedaży stosuje się przepisy polskiego prawa.